• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 23.09.15, 11:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswageni skandaal läks naftariigile maksma 5 miljardit

Volkswageni keskkonnareostuse näitude pettus on Katarile läinud maksma juba peaaegu 5 miljardit dollarit, vahendab CNN Money.
Volkswagen
  • Volkswagen
  • Foto: epa
Naftariik on Volkswageni üks suurematest aktsionäridest – nende osalus on autoettevõttes 17 protsenti. Kuna ettevõtte aktsia kukkus, vähenes ka Katari investeeringu väärtus. Volkswageni osalus on üks suurematest investeeringutest, mida riigi 256 miljardit dollarit kontrolliv fond on kunagi teinud.
Volkswageni aktsia kukkus esmaspäeval 17 protsenti ja teisipäeval 17,6 protsenti, sest pettuse kohta jõudis avalikkuse ette järjest rohkem andmeid. Autotootja keskkonnareostuse näitajate skandaal on ettevõtte väärtust vähendanud umbes 25 miljardi dollari võrra.
USA turul peatatakse müük osa diiselautode mudelitega, kuna regulaatorid leidsid autode tarkvarast vigu, mis näitavad valesti toksiliste heitmete tulemusi. Lisaks võib Volkswagenit oodata ka 18 miljardi dollari suurune trahv, kirjutas Reuters.
Volkswageni tegevjuht Martin Winterkorn ütles, et on mures firma maine pärast. „Mul on väga kahju, et oleme kuritarvitanud meie klientide usaldust,“ ütles ta ning lisas, et Volkswagen teeb koostööd regulaatoritega.
USA keskkonnaameti teatel töötas Volkswageni emissioonikontroll ainult testi ajal. Tavalise sõidu ajal lülitus see välja.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele